1 Şubat 2018 Perşembe

Makine Mühendisliği Okumak Pişmanlık Mıdır ?



   Sosyal medyada "Makine okumak pişmanlıktır" tarzı içeriklere çok rastlayageliyorum bu aralar. Dolayısıyla bu konuda birkaç şey söylemeyi bir makine mühendisliği öğrencisi olarak kendime hak görüyorum. Karakterim gereği kesin ve sivri konuşmayı seven biri değilim, olaylara şüpheci yaklaşmak ve her zaman bulunanın ardındaki irdelemek hoşuma gider ama bizzat içinde bulunduğum
olgu hakkında görüşlerimi net bir şekilde belirtebileceğimi düşünüyorum, nitekim bu konuda uzun bir tecrübem ve bilgim var.

  • Makine Mühendisliği Mu Çok Zor ?

  "Makine okumak pişmanlıktır" laflarını genellikle üniversite seçim dönemlerinde çok duyarız değil mi? Hevesli bir şekilde google amcaya makine mühendisliği nedir yazarsınız ve karşınıza bir çok sayfa çıkar. Daha sonra makine mühendisi olmanın hayaliyle belki, bütün sitelere sağ tıklar, yan sekmede aç dersiniz ve tek tek okumaya başlarsınız. Ben size olumsuz olarak karşınıza çıkan bilgileri tek sıralayayım isterseniz:

  1. Dersler çok zor
  2. Hiç kız yok
  3. Öğrenciliği çok zor
  4. İş hayatı çok zor
  5. İş bulmak zor
  6. Başlangıç maaşları çok düşük
  7. Çok stresli
  8. Kpss ile devlete gir en iyisi
  9. Köle gibi çalıştırıyor, karşılığı maaşı vermiyorlar
  10. ..zor..bla bla..zor.....bla bla bla....
gibi uzayıp giden bir listeyle karşılaşırsınız ve moraliniz sıfıra iner. Aslında hiç de sizin hayal ettiğiniz gibi değilmiş değil mi? O zaman ne yaparsınız hemen kısa yoldan para kazandıracak birşeyi seçersiniz veya idealist davranıp makine mühendisliği yazarsınız ve içinizden dersiniz ki ben çok çalışkanım,işimi seviyorum, geleceğimin iyi olacağına inanıyorum.
Size dürüst konuşayım mı? Bu listede ki her maddeyi veya çoğunu zamanla tecrübe edeceksiniz. Asıl mesele şu ki, siz buna hazır mısınız ?

  • Makine Mühendisliği yazmasam mı acaba ?

   Bakın asıl mesele şu ki, bizim neslimiz çok kırılgan. Belki yetiştirilme tarzımız belki başka birşey ama duygusal yönden güçlü olmadığımız gerçeği kabak gibi ortada. Hemen bir zorlukta kaçıveriyoruz. Çok sevdiğimizi söylüyor fakat engelle karşılaşınca başlarım böyle şeye diyoruz. Bizim sorunumuz işte tam olarak bu. Eğer diploma almak için okuyorsanız elbette bu zorluklar sizi yıpratacaktır. Ama istediğiniz ve geleceğinizi burada gördüğünüz için okuyorsanız bu engeller sizin için bir fırsattır. 

   Peki nasıl bir fırsat ?   

Güvenin bana eğer kendinize inanırsanız istediğiniz şeyi elde edeceksiniz ve o engeller aşıldıkça sizi güçlendirecek ve daha iyi yapacak, inançlı ve kararlı olun. Amacınıza azimmle yürüyün.Zorluklar her zaman olacak ama bu zorluklar sizi üzmek için için değil sizi hedefinize hazır hale getirmek içindir. Lütfen olaya bu açıdan bakın. Ama idealiniz engellerle karşılaşmadan güvenlir hayat yaşamaksa, açık yüreklilikle söyleyebilirim ki evet makine pişmanlıktır.

  Bu konu üzerine konuşulacak daha çok şey olsada şimdilik burada bırakıyorum. 
Kendinize çok iyi bakın, kalın sağlıcakla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türk Toplumuna Farklı Bir Bakış | Sinek ve Uçak

   Son günlerde yaşanan gelişmeler zihnimi ciddi anlamda gıdıklamaya başladı. Normalde gıdıklanan insan güler ya ama nedense beni gü...

Merhaba!

Son yazılarımdan haberdar olmak için takip etmeyi unutmayın.

×